Wednesday, November 23, 2011

Mahalnya Benang!...

Aku ada ambil tempahan crochet dari seorang pelanggan tempoh hari. Kerana warna benang yang tak mengikut kehendak beliau, maka beliau telah membatalkan lebihan tempahannya walaupun warna tersebut telah dipersetujui pada mulanya. It's ok. Aku tak kisah sebab lepas ni aku taknak ambil mana2 tempahan daripada mana2 pelanggan jua adanya...huhuhuuuu....

Jadi lebihan benang yang banyak ni aku gunakan untuk projek aku. Mmmmm...mungkin ambil masa yang lama jugak sebab saiznya besar...hehehe...

Tadi aku ke kedai benang yang terletak di Seri Manjung. Aku beli benang yang sama tapi dengan harga yang tak sama...adoi laaaa... RM8.50 untuk satu buku tu jek. Sebelum ni RM8.00 untuk satu buku dan dulu...tak berapa lama dulu... RM5.50 je laaaa... Kenapa? Mengapa? Why? huhuhuuuuu... Jatuh rahang den...

17 comments:

marinahunny said...

kat tmpat saya naik 60sen masa bulan puasa ari tu. asal dr rm6.60 jadi rm7.20. tapi tak tau lah kut skrg naik lg..benang pun naik mendadak kan..

Kuazue Mohamad said...

sabar ajer lah kak yer....

~PENCHENTA~ said...

Entahnya. Lepasni kita borong kilang terus lah. Senang. :P ahah.

zaza said...

Sabor yer kak...diorg memang byk kerenahnyer...harga benang memang dah naik sekarang kak..mungkin diorg rasa permintaan sangat tinggi kot sekarang..hehehe..

MamaDaniel said...

Wah.. harga benang naik macam harga emas plak.. hehe.. agaknya sekarang dah banyak sangat demand, tu yang diorang dengan beraninya menaikkan harga benang.. mmg tak patut btol..

owh.. dugaan dengan pelanggan.. sabar ek kak.. huhuhu..

Sulela said...

marinahunny, kat tempat marinahunny pun naik jugak ekkk...harga tu...kira mahal jugak tu...ishhh ishhh ishhhh...;)



Kuazue, tengah sabar niiii...ekeke



~penchenta~, ekekeke...nasib baik penchenta tak bagi cadangan soh bukak kilang benang...ahahaha



zaza, masih bersabar ni...hehehe. Yang bestnya, kak tanya tokey tu kenapa harga benang naik mendadak ni. Dia boleh jawab suruh kak bayar balik harga benang yang kak dah beli sebelum ni ikut harga baru tu. Ada ka patut? Hissshhh... nak untung lebih la tuh...



MamaDaniel, hehehe...sabar ni sabarrrrr... Rasa macam nak pegi buat aduan kat jabatan pengguna jek tentang harga benang neh... Errrr...dorang terima tak? ahahaha

zaza said...

Hehehe...jom kak kita buat aduan kat sana...hehee

ThE NanNy DiarieS said...

aik naik lg ker harga benang :-( geramnyer...yg hairan tuh bukan semua tmpat harga benang nih naik....kalo kat kg nanny benang poly nih baru RM7...tp kalo kat kl dah RM8.50

Sulela said...

zaza, muahahaha... takot nehhh...harharhar



Nanny, owwwhhh...iyekeni... susah la crocheters nak buat projek kalau benang asyik naik harga je...huhuhuuuu

!k@ said...

wahh.. byknye skali naik.. gilo tul..

Aku_tulip said...

Su...sabar ya...sebab tu agaknya sesetengah org minta duit pendahuluan (mcm kita oder keta ..hehehe)....jadi klu tetiba cancel oder...duit tu kira burn jerk....

Su,....kat tpt saya pon benang naik la...byk permintaan kot...

Sulela said...

ika, kak pon dah naik gilo gak...hehehe



Aku_tulip, owwwwhhh sebab tu la ekkk. Saya ingatkan kira jujur sesama sendiri jek...takyah mintak advance...huhuhuuu...

Kiranya harga benang naik sekali lagi di mana-mana je ek Aku_tulip...adoi laaaa...

zaza said...

Salam..kak kemana menghilang lama...sunyi jer blog akakk...rindu nih..hehe

Sulela said...

Zaza, waalaikumsalam warahmatullah....kak ada ni ha. Projek tak siap2 lagi neh. Besar sangat la pulok...wakaka. Dah siap nanti kak tunjuk kat blog akak ekkkk...hehehe...

zaza said...

besau sungguh tuh kak...begitu lama menyepi..hehe

Anonymous said...

salam..suka sgt bca blog2 org yg minat crochet ni..sy selalu bli benang kt area klang ni dpt hrga rm6.80..msa tggl kt manjung dlu,xnk bli kt sana sbb mahal..

Sulela said...

Anoy, waalaikummussalam warahmatullah... kira murah la ek. memang ada yang cakap benang kat manjung ni mahal tapi saya takde pilihan lain. Tak semua kedai ada jual benang yang macam kita perlu...huhuhuuu