Ahad, 24 Julai 2011

Crochet Bags...

Crochet drawstring backpack... aku dah pernah crochet backpack ni tempoh hari cuma kedudukan talinya saje yang berbeza. Yang lain semuanya sama... Aku masih gunakan double yarn with size 5 crochet hook jenama Tulip.

Susunan bunga yang terlintas di fikiran aku. Mulanya aku nak buat ala2 embroidery gittew cuma... aku nak expresskan dalam bentuk crochet. Tapi... mmmmm... susahlah pulok. Kene praktis lagi neh...hehehe...

Aku gunakan kerusi makan aku sebagai model untuk sangkut beg neh...hehehe. Pening jugak nak fikir macam mana nak sangkutkan talinya kat bahagian belakang beg ni tapi... I've got an idea... Camni...








Dengan menggunakan benang keras (yang orang buat jahit jala tu...hehehe), aku chain 12 atau ikut besar mana korang nak la...

Next, aku attachedkan benang warna hitam, still double yarn ye... do single crochet keliling benang jala tadi... sambungkan...
Wallah... Jahitkan kat belakang bag untuk sangkut tali backpack dengan kemas... hehehe...

Siap...



Yang ni lak crochet blue tote bag... Aku guna double yarn with size 3 crochet hook jenama Tulip... Done! Aku akan hantar pada tuan yang empunya next week... InsyaAllah...

7 ulasan:

therosputih berkata...

menarik!!!!!

ain tak sempat nak bercrochet la sekarang ni, bizi ngan aktiviti sekolah...

Aku_tulip berkata...

su...cantik la...dan ok sangat idea utk sangkut tali beg tu

Sulela berkata...

'ain, ekekeke...kak faham tu. Nanti bila dah mula balik, musti 'ain akan buat projek yang canggih kan? kan? kan?...hehehe



Aku_tulip, tq tq tq...ekekeke. Idea spontan gittew...hehehe

The CoLoR of YarNs berkata...

cantik la beg nih......boleh tahu x benang yg awk guna nmpk cantik colour dier....:-))

Sulela berkata...

The Nanny Diaries, saya cuma guna benang bulu kambing jenama Ondori, 4 ply...hehehe

Syibly... berkata...

assalamualaikum....saya baru berjinak-jinak dgn aktiviti crochet ni...wah seronotnyer terjumfe blog ni di saat semangat meng crochet sedang membuak-buak dlm jiwa :D sekarang tgh wat projek beg seakan-akan ini....baru half way tapi dah cakit tgn hehe...nak tanya berapa hari ambil masa untuk siapkan sebuah beg mcm ni? dan berapa buku benang habis?

Sulela berkata...

Waalaikumsalam warahmatullah...cayalah Syibly. Go crochet! hehehe...

Untuk beg neh, saya amek masa dalam seminggu gittew sebab nak dapatkan hasil yang terbaik. Jadi buat pelan2. Jumlah benang tu...mmmm...tak kira laaa...hahaha. Janji siap jek haritu...wakaka...