Isnin, 27 Jun 2011

Macrame Keychain...

Ekekeke...dah nak hampir sebulan aku tak hupdate blog kesayangan aku neh ropanya...miahaha... Malam tadi aku jenjalan kat dunia maya neh. Visit blog kengkawan dan nak cari projek baru untuk dikerjakan...harharhar... Tergoogle lak pasal keychain dan sekali gus terminat lak nak cuba buat macrame keychain neh. Tengok dari diagram cara nak simpul benang tu, rasa keliru la jugak. But not to worry...carik je kat Youtube. Kat sana ada macam2 video tutorial listed untuk buat macrame keychain neh...

Info yang aku dapat pasal benda neh... ianya fofular masa tahun 1970's dulu dan sekarang dah semakin disukai balik. Vintage la neh...ekeke... Pendapat aku, teknik nak buat macrame keychain neh sangatlah senang tapi hasilnya bagi aku quite boombastic... hehehe. Selain keychain, korang boleh jugak buat bracelet or something creative guna teknik neh.

Letakkan manik2 kesukaan korang dan hasilnya macam yang aku buat tu. Ada macam2 cara nak hiaskan guna manik2 neh. Refer je kat Youtube ekkk...hehehe.

p/s: pening nak buat projek apa neh...warrrgghhh...

2 ulasan:

zaza berkata...

Lama tak dengar citer terbaru akak..buat keychain tuh kait gak ker..hehehe..

Sulela berkata...

zaza, kak tengah sibuk belajar menjahit...ekeke. Tu yang lama tak update blog tu. Keychain tu main simpul2 benang je zaza. Senang sangat...hehehe