Jumaat, 14 Januari 2011

Tapestry Crochet Spiral Basket...

Tapestry crochet...sesuatu yang amat baru untuk aku. Sedang seronok menggoogle, aku terjumpa lak cerita pasal tapestry crochet neh. Semakin aku baca, semakin berminat lak aku nak cuba buat. Google punya google, aku terjumpa free pattern untuk buat Tapestry Crochet Spiral Basket neh. Korang boleh cuba buat jika berminat...hehehe...

Ini adalah projek tapestry crochet aku yang pertama. Baru aku tahu macam mana cara nak crochet dua benang sekali gus. Hanya single crochet saja yang digunakan. Mulanya agak susah tapi lepas dah cuba beberapa kali, you'll get the idea. Memang seronok. Aku juga dah cuba tengok kat Youtube. Boleh refer kat sana jika nak tahu lebih lanjut tentang tapestry crochet neh.

Yang amat mengujakan...you can design your own motifs on graph paper! How cool can that be? hehehe...

3 ulasan:

therosputih berkata...

hoho...dah siap satu balang guna tapestry crochet nih kan...

nama dia mcm kuih tat la plak...ni y tetibe nak makan tart nanas nih...

tipusemata berkata...

wauwee hebatnye kak.. dulu time rajin2 teringin nak buat tp instructionnye mcm susah je. skang ni mengait pun da jarang2.

Sulela berkata...

'ain, tat nanas? wahahaha... Lama dah kak tak buat tat nanas neh...hehehe



!k@, pattern kat link yang kak bagi tu senang je nak ikut. Memang untuk beginner. Once dah got the idea, kita akan rasa senang je...hehehe