Isnin, 29 November 2010

Springtime Coaster...

Aku dapat paten neh dari SINI. Aku cuba crochet guna dua saiz jarum yang berbeza. Untuk coaster yang ni, aku crochet guna jarum jenama Tulip saiz 5. Diameternya 7cm jek...wakaka. Kecik ekkk. Tapi comel tuuuu...ekeke. Bagi yang suka cuba something new, aku suggestkan korang cuba buat coaster neh. Boleh la korang cuba buat front post double crochet (fpdc)...hehehe.


Tengok dekat sket fpdc yang aku maksudkan tu. Cantik tuuuu...hehehe



Coaster yang ni aku follow exactly instruction dia. Aku crochet guna jarum size G macam yang tertulis dalam pdf pattern dia. Size G tu sama dengan jarum saiz 4mm. Agak longgar coaster aku yang ni dengan diameter 7.5cm. Aku prefer the first one. Nice jek...hehehe
Fpdc guna jarum 4mm. Satu ilmu lagi neh...;)

6 ulasan:

halizda berkata...

wah. baguslah akak kita nie, selalu buat eksperiment.Dan yg paling penting tak kedekut nak share bersama.

MamaDaniel berkata...

comel..comel..comel...
suka..suka..suka..
:)

nonie berkata...

mcm pulut kuning + pulut putih je...he3

Sulela berkata...

halizda, sharing is caring...ahahaha



MamaDaniel, jom la cuba buat...hehehe



nonie, awak lapar keh? hehehe

therosputih berkata...

cantik2...terpikat hati ini..

Sulela berkata...

'ain, jom buat...jom...ekekeke