Ahad, 8 Ogos 2010

Stripe...

Mmmm...buat masa ni projek aku tak siap lagi. Banyak kali tergendala dengan bermacam2 hal yang aku tak dapat elakkan...huhuhuuu. Maklumlah...nak puasa dah kannn. Bulan puasa nanti, aku akan bertambah sibuk...hehehe.

Kali ni aku nak share dengan korang cara nak tukar warna benang untuk buat stripe macam tu. Tutorial by Teresa neh korang boleh tengok kat SINI. Sepatutnya aku nak buat topi... Tajuk kat video tu pun ialah Stripe Crochet Beanie Cap Hat. Tapi aku stopkan lepas dah tahu cara nak tukar2 warnanya. Sangat menarik! Jimatkan masa dan benang...ekekeke. Bagi yang berminat, boleh cuba...

Selamat Menjalani Ibadah Puasa....;)

4 ulasan:

therosputih berkata...

selamat berpuasa akak...

(waa...lama da tak online...balik kampung, hmmm...takde tenet2 gi dah...)

Sulela berkata...

Selamat berpuasa 'ain... Wohhh...patut la lama tak nampak...ekekeke...

haimal berkata...

Salam n selamat bpuasa.nanti r saya copy2 patten kat laman sulela.kebetulan jumpa.menarik n tertarik pada patten petak2 tu.p tak best dah buat kait ni skrg.benang payah dah nak dapat kat kuala terengganu ni.ada pun stok tahun 90an.hehe apa pun tahniah untuk sulela

Sulela berkata...

Haimal, waalaikumsalam warahmatullah dan selamat berpuasa...;)

Sila la copy2. I like that. Boleh tukar2 ilmu gittew...hehehe. Kat tempat saya ni benang senang nak dapat tapi harganya makin lama makin naik. Sabar jelah. Minat punya pasal...ekekeke

Thanks sebab sudi singgah...;)