Isnin, 17 Mei 2010

Frilly Pillow Cover...

Ini yang aku buat dengan Frilly Granny Square yang telah aku perkenalkan haritu. Mulanya aku agak ragu-ragu andai sarung bantal yang terhasil nanti akan nampak terlalu sarat dengan ropol dari setiap frilly granny square yang aku cantumkan. Tapi lepas dah siap, aku rasa kira orait la tu ekkk...hehehe...
Aku dah cuba kait guna warna maroon tapi rasanya tak sesuai la. Warnanya gelap sangat. Ropol frilly granny square tu tak berapa kelihatan sebab tenggelam dalam warna gelap maroon tu...huhuhu

Gambar dekat sket... Aku guna cantuman cara jahitan. Masih mengekalkan penggunaan benang Ondori acrylic 4 ply dengan saiz jarum 5. Aku suka paten neh....heh heh heh... Done!


Next project...lambat sket la kot. Aku nak rehat beberapa hari sebab tangan aku terasa sakit sudaaaaa... Terlalu sangat mengait dalam 4 ke 5 hari neh...huhuhuuuuu

9 ulasan:

Aisyah Helga berkata...

Very nice! I like the colors. Benang Ondori ni camna ye? Curious jgk nk tgk sbb rasanye tk pernah nampak.

Sulela berkata...

Aisyah Helga, boleh refer kat sini
http://bilaakubuatcrochet.blogspot.com/2009/05/benang-kait.html

Saya ada buat posting pasal benang neh kat bahagian label 'benang'. Sekarang harga dia dah semakin naik. Quality, to me it's ok...not too rough and not too smooth...

tipusemata berkata...

Waaa... cantiknye. Banyak betul projek. Kagum sungguh.

Suke nak buat yang motif yang cantum satu2 camni tapi halfway je pastu mesti dh letih. Heheh..

sehati sejiwa berkata...

comey! comey! saya pun tgh wat projek sarung gak..nampak lak paten yg sulela guna nih cantik gak..leh cuba nih..hehehhe

Sulela berkata...

Ika, hehehe...tengah rajin la neh...heh heh heh. Paten cantum2 neh senang nak buat. Yang seronoknya masa cantumkan. Macam tak sabar nak siapkan. Tapi mengaku la...halfway selalu dah rasa letih...harharhar



Fizah, sila la cuba. Kene dengan warna yang Fizah pilih, mesti cantik gile nanti...hehehe

c-idah berkata...

akk memang rajin tau...
cantek ar....

Sulela berkata...

c-idah, sekarang kene stop crochet sebab tangan dah sakit wakaka...

apisz berkata...

akak! dah berniaga ke?

Sulela berkata...

apisz, uikkkk... what a pleasant surprise...hehehe. Kak nak meniaga apa, Apisz? Meniaga ikan keli still on...hehehe