Jumaat, 23 Oktober 2009

Hexagons...

Aku agak tertarik dengan motif berbentuk heksagon. Jadi aku google kat dalam internet dan jumpa beberapa motif yang menarik minat aku. Dan yang paling penting...senang nak kait...wakakakaka....

Motif 1: Hexagon Granny Squares...

Aku dapat motif ni kat SINI. Senang nak buat dan coraknya nampak menarik, kan...hehehe. Aku masih berfikir apa yang nak aku kait guna motif neh...




Motif 2: Circle Center Boxed Shell Six-Sided Hexagon Motif...

Hah! Amek ko! Sikit punya panjang ke nama motif neh...ahahaha. Aku berkira2 nak buat alas meja makan guna motif neh tapi aku ada banyak lak projek yang terbengkalai. Aku akan cuba buat bila semua projek aku dah siap nanti, insyaAllah...

Lupa lak...aku dapat motif ni kat SINI...hehehe...


Motif 3: Hexagon by attic24

Link blog dia ada kat dalam blog aku neh. Semua projek dia memang menarik dan aku amat teruja bila tengok kombinasi warna dia yang sungguh ceria! Ni link blog dia... attic24 Hexagon How-to
Aku dapat link blog dia masa suka-suka google gambar crochet kat dalam internet...ekekeke... Aku tatau lagi nak buat apa ngan motif neh...hehehe.

Ini baru 3 je motif hexagon yang aku cuba buat. Kat dalam internet ni ada pelbagai jenis warna dan bentuk yang menarik untuk kita teroka dan cuba buat. Jadi, jom explore...ekekeke...

6 ulasan:

mamai berkata...

buat tempat alas cawan or gelas pun nice jugakan

Sulela berkata...

Good idea indeed. Nanti aku cuba buat. Thanks ek Mamai...hehehe

c-idah berkata...

kakkkkkk...
akk ni memang raji tau!
lepas ni akk leh cantumkan...

Sulela berkata...

Idah, tu laaa..ingat nak buat alas meja makan la nenti neh. Kene siapkan projek lain dulu la...harharhar

MamaDaniel berkata...

cantik.. tq for this post.. saya mmg tercari-cari hexagon yg dicrochet.. heeee

Sulela berkata...

MamaDaniel, you're most welcome...hehehe