Selasa, 25 Ogos 2009

Penutup Peti Ais...

Ini rupa penutup peti ais yang telah siap aku buat. Lama gak masa yang aku ambil untuk menyiapkannya tapi aku puas hati lepas dah siap.



Untuk projek ni, aku gunakan benang Nona. Saje cari pengalaman mengait gunakan benang ni. Lagipun ada sorang rakan blogger, Paul yang kata dia suka mengait guna benang ni. Setelah mencuba, aku rasa not bad at all. Memang benangnya lembut...


Aku gunakan puff stitch untuk projek aku ni. Banyak guna benang tapi sangat cantik bila dah siap...hehehe...





Blog orang-ramai menggunakan puff stitch neh untuk baby blanket. Tapi aku rasa penggunaan paten neh bukan sekadar untuk itu. Tak cuba, tak tahu, kannnn...hehehe




Maka siaplah penutup peti ais aku yang tak pernahnya berpenutup neh...huhuhuuuu






Kalau diperhati betul2, bahagian tepinya aku abadikan paten daisy star stitch. Aku suka sangat ngan paten neh....

Jadi, aku dah praktikkan penggunaan puff stitch dan daisy star stitch untuk projek kali ni...hehehe

10 ulasan:

A.K.U.D.O berkata...

nice...
apesal lah aku dok byg biskut raya jer nih..
(mmm, camne nak open petiais nanti,,aku tak faham kot..)

azieazah berkata...

Teringat kata-kata pelakun Azhar Sulaiman (rating ke 3 artis berpendidikan tinggi):

“Ada kala hobi kita boleh menjadikan kita seorang yang berpendapatan tinggi”....

*Azhar Sulaiman minat berlakun tetapi dalam masa yg sama juga model iklan dan seorang arkitek.

Sulela berkata...

Akudo, ahahahaha...gambar tu aku snap kat bahagian tepi. Kalau dari bahagian hadapan, kita tak nampak kain penutup tu...hehehe...

Ko dah buat kuih raya ke niii? Cepat sangat terbayang2...wakakaka....

Sulela berkata...

azieazah, time kasih ek sudi singgah sini. Saya tak jadikan hobi saya ni untuk dapatkan pendapatan. Sekadar untuk mengisi masa lapang je...hehehe...

A.K.U.D.O berkata...

woit, nape sume itam nih, tak nampak da....

Sulela berkata...

Akudo, hitam? ekekekeke... tenet lambat kot...huhuhuhuuuu

p/s: hitam itu menawan...harharhar

c-idah berkata...

kaka..
lawa lah tang tepi tu...

idah ngah cari gak nie,
corak tepi tu..

Sulela berkata...

Idah taip jek Daisy Star Stitch kat bahagian search kat dalam Youtube tu. Kuar la nanti...hehehe

c-idah berkata...

ok kak..mekacih..t idah skodeng,,

Sulela berkata...

Sama-sama kaseh...kekeke