Sabtu, 24 April 2010

Pinwheel Coaster...

Banyak kali percubaan yang aku kene buat untuk hasilkan pinwheel coaster neh. Mmmm... sebenarnya aku keliru dengan instruction yang diberi. Tapi lama-lama, aku dah boleh faham...wakaka... Sila rujuk kat SINI untuk patternnya ekkk...

Ni pinwheel coaster aku yang dah siap. Simple tapi menarik. Sepatutnya coaster neh kecik tapi aku gandakan saiznya... Kira ni double size la neh...

Errrr...ini bukan topi taw...harharhar. Aku dah bertekad untuk create something useful with this coaster kalau aku berjaya ikut instructionnya. As aku crochet along, aku ingat nak buat penutup bekas simpanan air mineral aku. Jadi, aku teruskan dengan single crochet dan sambung dengan star stitch yang aku suka sangat tu...

Ini dia penutupnya. Berjaya jugak aku siapkan penutup neh. Asyik tergendala dengan bermacam-macam perkara... makcik sukoooo...yiiihhhaaaaa...

Next project...nak crochet apa ekkk...hehehe

7 ulasan:

Unknown berkata...

Comel!!!! Mcm kopiah plak mineral water bottle tu pakai.

Susah ke tk pattern tu? Dia main sambung2 pieces dh siap ke?

therosputih berkata...

ain ingatkan akak nak buat kopiah tadi..hakhak...tp papehal, shanteekkkk...

Sulela berkata...

MysFyd,botol mineral pakai kopiah...harharhar. Paten tu tak susah sebenarnya bila dah faham hehehe. Dia takde sambung2. Crochet terus jek sampai besar mana kita nak...syok jugak masa mengait tu...;)



'ain, kihkihkih...kopiah jugak ekkk... Ingat nak letak bunga2 kecik tapi maleh la pulok...wakaka

sehati sejiwa berkata...

a'ah la cam kopih..cantik gak wat kopiah kan/ hehehe

Sulela berkata...

Fizah, hehehehe...saya buat bentuk camtu sebab tanak bagi semut dan cicak masuk...;)

Aku_tulip berkata...

Su...cantik nya...pandainya awak....ruginya saya,tak pandai baca patern kan...klu tak, bole saya cuba satu..

Sulela berkata...

Aku_tulip, saya lak tak reti crochet ikut gambarajah sebab saya rasa follow instruction lagi senang..wakaka